Voor een familiebedrijf in Den Bosch ben ik op zoek naar een Product Manager. Ze werken hier samen aan betrouwbare IT-oplossingen binnen het Data en Cloud Center domein. Ze leveren een stabiel en veilig IT-fundament waarmee bedrijven én mensen met elkaar verbonden blijven.
Het bedrijf
Dit familiebedrijf levert sinds de jaren ’90 betrouwbare IT‑infrastructuur aan organisaties in heel Nederland samen met 130 collega’s. Vanuit twee moderne Tier‑3 datacenters in Zuid‑Nederland worden colocatie-, cloud- en netwerkoplossingen aangeboden, volledig in eigen beheer. De organisatie combineert technische expertise met een persoonlijke, nuchtere aanpak. Er zijn korte lijnen en betrokken collega’s. Hier werk je aan de digitale ruggengraat van morgen — met oog voor mens, technologie en maatschappelijke impact
Functie
Als Productmanager beheer je het productportfolio voor de Cloud & Security diensten en ben je verantwoordelijk voor de volledige product life cycle: van ontwikkeling, verbetering tot vernieuwing. Je vertaalt klantbehoeften en marktontwikkelingen naar concrete oplossingen. Samen met de andere Productmanagers zorg je ervoor dat de diensten duurzaam, betrouwbaar en soeverein blijven. Daarnaast is productmarketing een belangrijk onderdeel van je functie. In samenwerking met de marketingafdeling zorg jij ervoor dat onze producten op de juiste manier in de markt worden gezet.
- Je beheert en optimaliseert bestaande Cloud- & Security-producten gedurende de hele product life cycle, inclusief pricing, documentatie en end-of-life.
- Je initieert en begeleidt productverbeteringen op basis van klantfeedback, marktinzichten, compliance- en security-eisen en technologische ontwikkelingen.
- Je ontwikkelt en lanceert nieuwe features of diensten, met oog voor betrouwbaarheid, duurzaamheid én Nederlandse datasoevereiniteit.
- Je werkt intensief samen met interne teams (engineering, operations, sales, marketing, legal & compliance) en externe partners om producten succesvol te positioneren en te laten groeien.
- Je bewaakt roadmaps en KPI’s (o.a. omzet, marge, adoptie, klanttevredenheid) en levert input aan de langetermijnstrategie van de business unit.